Serdecznie witam wszystkich odwiedzających!
Na blogu prezentuję ciekawe działania uczniowskie, podejmowane w ramach projektów eTwinning oraz relacje z wydarzeń klasowych. Wszystkich gości zachęcam do komentowania i dzielenia się uwagami.
Światowy Dzień Misia obchodzony jest 25 listopada od ponad 100 lat.
W tym roku na zajęciach w naszej klasie gościły ulubione misie dzieci. Uczniowie poznawali historię misia, obejrzeli pracę osób w fabryce zabawek i etapy tworzenia popularnych przytulanek. Samodzielnie wykonali misie techniką origami, tworzyli ulubionych bohaterów za pomocą programu Point oraz kredkami. Przy okazji poznali niedźwiadki zamieszkujące różne kontynenty. Lekcje były ciekawe i zabawne.
Na zajęciach popołudniowych pierwszoklasiści poznawali działanie długopisów 3D. Wszystko wskazuje na to, że tworzenie prac bardzo spodobało się uczniom i polubili nowe narzędzia.
Na pytanie, co jeść, a czego unikać w odpowiedniej diecie, opowiadała dzieciom pani prowadząca spotkanie dla wszystkich pierwszoklasistów. Uczniowie z dużym zainteresowaniem obejrzeli ciekawą prezentację multimedialną, a następnie wybierali zdrowe artykuły, które powinny znaleźć się na talerzu. Mam nadzieję, że od dzisiaj żaden pierwszak nie odmówi zjedzenia zupy...
Wczoraj 21 listopada obchodziliśmy w klasie Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Pierwszoklasiści uczyli się, w jaki sposób można, należy i warto okazywać życzliwość codziennie, a nie tylko od święta. Zabawa w "Podium" zorganizowana w czasie zajęć dostarczyła dzieciom wielu powodów do radości, pozytywnych emocji oraz uświadomiła wszystkim, że każdy w klasie zasługuje na wyróżnienie, jest ważny i lubiany.
Przeglądający filmiki z zajęć edukacyjnych czasami wyciągają błędne wnioski i twierdzą, że uczniowie na moich lekcjach tylko się bawią... Tymczasem prawda jest zupełnie inna. Przykładem niech będą dzisiejsze zajęcia z ozobotami.
Zaproponowałam dzieciom, żeby zabrały roboty na spacer do parku. Uczniowie najpierw wykonali jesienne drzewka według podanej instrukcji. Wymagało to od nich umiejętności uważnego obserwowania demonstrowanej pracy, skupienia uwagi, planowania własnego sposobu wykonania zadania oraz dużego zaangażowania w tworzenie jesiennego drzewa. W czasie zaginania, modelowania i wycinania papieru dzieci rozwijały sprawności manualne, wyobraźnię plastyczną i poczucie estetyki. Następnym etapem było zaplanowanie trasy dla ozobotów, które miały obejść dookoła każde z drzew. Żeby wykonać to zadanie, uczniowie musieli współpracować ze sobą w trakcie planowania, odczytywania kodów oraz przy ostatecznym układaniu trasy z puzzli. Zadanie było wyzwaniem dla dzieci, ponieważ musiały się wykazać umiejętnością przewidywania i logicznego myślenia. Wspólne poszukiwanie i poprawiane błędnie użytych kodów okazało się cennym doświadczeniem w rozwijaniu myślenia komputacyjnego. W czasie zajęć dzieciom towarzyszyły różne emocje, ale i tak na końcu liczyła się satysfakcja z dobrze wykonanego zadania. A ozoboty...? Przewietrzone roboty straciły energię i czekają na doładowanie :)